mars 2010

Jeg elsker Grünerløkka

... og min nye gamle håndsydde kjole fra 50-tallet som jeg fant på hundrekronerstativet til Robot.Men min fobi mot outfitbilder forbyr meg å legge den ut her. Foreløpig.Dere får vente i spenning.

Minner

Fordi jeg kom på at jeg ikke har publisert noen av mine egne tegninger her på kjempelenge. Så her kommer to hodeskaller jeg tegnet sammen med Maria da hun var i Bergen og vi gikk på Naturhistorisk ...

Magritte

Aaak, som jeg elsker René Magritte! Fantastisk inspirasjon for ei jente med tegnestil som beveger seg mer og mer mot surrealismens verden. Hjertehjertehjerte. Og jeg har vært på google nå og funnet...

Ting som ikke går helt som planlagt

Jeg reiser ofte. Jeg har reist alene siden jeg var seks år. Mye med buss og båt, og litt for mye med bil og fly til at jeg er helt stolt av det. I det siste har jeg tatt aller mest tog. Faktisk har...

Herlig.

Ellers så syklet jeg hjem fra skolen i dag, og da var det noen ute i båt på vannet som brøt opp isen så den fløt nedover elva i store flak, litt som papirbåter. Jeg sto en stund og så på. Det var g...

Vårtegn og livstegn

Jeg har tatt fram sykkelen, gått utendørs uten jakke, danset på scenen med Dunderhonning og Natur og Ungdom, spist is, møtt nye folk, kjent på gamle og nye ting, blitt motivert og umotivert igjen, ...

Puts a big fat smile on your face

I morgen reiser jeg av gårde til Nasjonalt Seminar med Natur og Ungdom i Oslo, så da blir det nada med blogging i helgen, tipper jeg.Hvis du befinner deg i Oslo på lørdag, må du reise på Bringing C...

Men hvem er alle dere vakre mennesker?

Jeg er ikke noe flink til å kommentere andre blogger, og jeg har svært få bloggvenner. Likevel går sidevisningene mine stadig oppover, mest fordi jeg oppdaterer ofte, tror jeg. Men jeg er likevel i...

Ei som fikser alt

Noen ganger skulle man ønske at man kunne se seg tilbake uten å lure på om man skal snu seg helt rundt. Og så misunner man slike personer iført små smil og høye hæler som ser på alle minner som noe...

Utdrag #2

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Vanlig tabell"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colban...

Flere ting folk sier håret mitt likner på og andre finurligheter

Bortsett fra at det er skikkelig stygt, da. Men akkurat de kommentarene bryr jeg meg ikke om, for folk som er så himla konservative at de ikke syns det er fint med kort hår på jenter, er ikke folk ...

Farvel, fru Rottehale... hallo, herr Hanekam!

Ohyes. Jeg legger ut bilder av meg sjøl enda det er megaawkward.Men yay, jeg er kjempefornøyd! Fru Rottehale måtte gå, men hun kunne ofres uansett.Etter frisørtimen løp jeg hjem for å jobbe med en ...

Verdens tøffeste dame

Det er sinnsykt kult å gå på rullebånd. Feist har skjønt det.Det Feist derimot ikke vet, er at jeg alltid hører på denne sangen når jeg er ute og reiser. Så det var en morsom overraskelse da Åshild...

Brillebilder

Det er så fint å sitte på weheartit i friminuttene og søke på fine ting og hente inspirasjon.Alle bildene er linket til kilder.Sånn vil jeg også være.

Liker du å lese? Lyst til å hjelpe meg litt?

Det dreier seg om at jeg skriver veldig på Ut for tida, og jeg vil veldig gjerne ha tilbakemelding på den spede begynnelsen jeg har skrevet hittil. Så hvis du har lyst til å lese 21 sider begynnels...

Men alt er ikke så kjipt, da

(mitt soundtrack for øyeblikket)Faren ved å blogge er at hvis jeg er litt nedfor og bruker littegrann av dagen min på å legge ut et trist bilde og et depressivt dikt er at jeg fremstår som utrolig ...

Et dikt som rimer

Tide Buss ASreflektert i vindusglasset er ditt ansikt lagd av deig alle tankene jeg tenker preller av for du er seig og mens øya dine sløver vet du knapt nok hvem du er i din skitne treningsbukse ...

Jeg er ikke 8. mars i dag

Jeg tror jeg vil utsette 8. mars litt, så kan jeg heller være kul og kvinnekamp og sterk og sånn en dag jeg har ressurser til det.

Viktigheten av små ting.

Munch-postkort som skal pryde veggen min når jeg kommer hjem.Sola kommer, og jeg måtte kjøpe solbriller, for det hadde jeg ikke.Og jeg blogger om at jeg gleder meg til våren, for det gjør jeg nå. M...

Papirdukker

Da jeg var liten (omtrent 8-9 år gammel) var jeg fullstendig besatt av papirdukker. Jeg lagde dem selv, og jeg hadde en hel eske full. Jeg pleide å lage små historier om dem, designe unike klær til...

Entre les murs

Jeg fant igjen dette drodlearket da jeg ryddet i skolepermen min. Så vidt jeg husker kommer dette fra en samfunnsfagtime der vi så den franske filmen Entre les murs (på norsk: Klassen, og selv om d...

Bare et lite tips

Ved Jernbanetorget i Oslo er det en Uff-butikk som også selger litt dyrt redesign. Hvis du går ned i kjelleren, forbi stativene med redesign og litt dyre ting, helt innerst til noen store speil, så...

Rulletrapper

Når det er ferie, har jeg tid til å sitte og loke inne på flickr, finne morsomme bilder som dette her, og poste dem her.Jeg skulle ønske rulletrappene på Oslo City var like folketomme. Men det gjør...
kreativitetstendenser

16, Bergen

Jeg heter Jenny og jeg liker detaljer.